czwartek, 26 maja 2011

Zasady gry edukacyjnej „Oficer Dlaczego?”

Uznaliśmy ją za jedną z ciekawszych w całym projekcie. Naszym zadaniem było wskazanie miejsc, gdzie ludzie się spotykają, robią coś razem, pomagają sobie, rozwijają zainteresowania. Całkiem dobrze potrafiliśmy określić miejsca niebezpieczne na naszym osiedlu i uzasadnić dlaczego. Trochę problemów mieliśmy ze wskazaniem miejsc, gdzie podejmowane są decyzje i tworzone informacje, ale również takie wskazaliśmy. Potem omówione zostały zasady gry „Oficer Dlaczego”, dobraliśmy się w 4 zespoły i wybraliśmy lidera. W grupach decydowaliśmy, jakie miejsca chcemy odwiedzić w ramach misji pierwszej. Na koniec ustaliliśmy zasady, których należy przestrzegać, wypełniając swoje misje:
• uzyskanie zgody rodziców na udział w misji, przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się,
• przedstawienie się rozmówcom i wyjaśnienie założeń projektu,
• zapewnienie sobie bezpieczeństwa i unikanie sytuacji niebezpiecznych,
• uzyskanie zgody na robienie zdjęć i umieszczenie imienia i nazwiska rozmówców na kartach gry.

Ostatecznie jako miejsce spotkań i rozmów wybraliśmy boisko szkolne, plac przy ul. Smrekowej i tzw. stare boisko. Miejsca, gdzie ludzie sobie pomagają, to kościół i świetlica przy parafii. Miejsca, gdzie ludzie robią coś razem, to plac zabaw i szkoła. Miejscem, gdzie podejmowane są decyzje, jest Rada Osiedla Zagorzynek. Miejscem tworzenia informacji jest redakcja "Życia Kalisza." . Miejscem, gdzie ludzie rozwijają swoje zainteresowania, jest świetlica przy parafii i szkoła. Miejsca symboliczne dla mieszkańców to izba tradycji w szkole, krzyż przy ul. Grunwaldzkiej i kapliczka przy ul. Piwonickiej. Jako miejsca niebezpieczne wskazaliśmy tory przy garażach i przystanek obok szkoły.

Oto przykładowe efekty naszej pracy:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz